A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Попільнянський ліцей №2 Попільнянської селищної ради Житомирської області

На допомогу вчителю. Атестаційні матеріали

15 компетентностей учителя

за новим професійним стандартом

 

Мовно-комунікативна

  • Учитель забезпечує здобуття учнями освіти державною мовою.
  • Забезпечує за потреби здобуття учнями освіти з урахуванням особливостей мовного середовища в закладі освіти — мова відповідного корінного народу або національної меншини України.
  • Забезпечує навчання учнів іноземній мові та спілкується іноземною мовою у професійному колі — для вчителів іноземної мови.
  • Формує і розвиває мовно-комунікативні уміння та навички учнів.

Предметно-методична

  • Учитель моделює зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів.
  • Формує та розвиває в учнів ключові компетентності та уміння, спільні для всіх компетентностей.
  • Здійснює інтегроване навчання учнів.
  • Добирає і використовує сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів.
  • Розвиває в учнів критичне мислення.
  • Здійснює оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу.
  • Формує ціннісні ставлення в учнів.

Інформаційно-цифрова

  • Учитель орієнтується в інформаційному просторі, шукає і критично оцінює інформацію, оперує нею у професійній діяльності.
  • Ефективно використовує наявні та за потреби створює нові електронні (цифрові) освітні ресурси.
  • Використовує цифрові технології в освітньому процесі.

Психологічна

  • Учитель визначає і враховує в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів.
  • Використовує стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності.
  • Мотивує учнів та організовує їхню пізнавальну діяльність.
  • Формує спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною.

Емоційно-етична

  • Учитель усвідомлює особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керує власними емоційними станами.
  • Конструктивно та безпечно взаємодіє з учасниками освітнього процесу.
  • Усвідомлює та цінує взаємозалежність людей і систем у глобальному світі.

Педагогічне партнерство

  • Учитель здатний до суб’єкт-суб’єктної — рівноправної та особистісно зорієнтованої — взаємодії з учнями в освітньому процесі.
  • Залучає батьків до освітнього процесу на засадах партнерства.
  • Працює в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя, щоб надавати додаткову підтримку учням з особливими освітніми потребами.

Інклюзивна

  • Учитель створює умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища.
  • Здатний до педагогічної підтримки учнів з особливими освітніми потребами.
  • Забезпечує в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, з огляду на його індивідуальні потреби, можливості, здібності та інтереси.

Здоров’язбережувальна

  • Учитель організовує безпечне освітнє середовище, використовує здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу.
  • Здійснює профілактично-просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни.
  • Формує в учнів культуру здорового та безпечного життя.
  • Зберігає особисте фізичне та психічне здоров’я.
  • Надає домедичну допомогу учасникам освітнього процесу.

Проєктувальна

  • Учитель проєктує осередки навчання, виховання і розвитку учнів.

Прогностична

  • Учитель планує освітній процес.
  • Прогнозує результати освітнього процесу.

Організаційна

  • Учитель організовує процес навчання, виховання і розвитку учнів.
  • Організовує різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

Оцінювально-аналітична

  • Учитель оцінює результати навчання учнів.
  • Аналізує результати навчання учнів.
  • Забезпечує самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів.

Інноваційна

  • Учитель застосовує наукові методи пізнання в освітньому процесі.
  • Використовує інновації у професійній діяльності.
  • Застосовує різні підходи, щоб розв’язувати проблеми у педагогічній діяльності.

Здатність до навчання впродовж життя

  • Учитель визначає умови та ресурси професійного розвитку впродовж життя.
  • Взаємодіє з іншими вчителями на засадах партнерства та підтримки — у межах наставництва, супервізії.

Рефлексивна

  • Учитель здійснює моніторинг власної педагогічної діяльності.
  • Визначає індивідуальні професійні потреби.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень